van alles en nog wat. - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu van alles en nog wat. - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

van alles en nog wat.

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

27 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

Hoi Hoi,
Maandag 21 mei heb ik samen met mijn moeder een jeepsafari gemaakt, dit keer door een ander gebied. Onze eerste stop was bij een wijnfabriek, ze lieten in het kort zien hoe de wijn gemaakt werd en daarna gingen we naar boven om wijn te proeven, ze hadden allemaal verschillende soorten wijn. We gingen aan tafel zitten en mochten de wijnen proeven. Er zaten echt lekkere wijnen tussen, ook hebben mijn moeder en ik nog een fles wijn gekocht. Daarna zijn we naar een kerk/klooster gegaan, je mocht de kerk pas in als je een paars lang gewaad aan had. Dat was wel grappig, het stond me overigens ook nog wel leuk haha. In de kerk had je mooie muurschilderingen, dat was wel indrukwekkend om dat te zien. We zijn bij een waterval wezen kijken en heel hoog de bergen op geweest met de jeep zodat we een prachtig uitzicht hadden, dat was wel een mooi punt. Ook zijn we gestopt in een dorpje midden in de bergen, er was niet zo veel te beleven. Als laatst zijn we naar Aphrodite geweest (het strand van Aphrodite) dat was erg mooi, ik was er al eens eerder geweest, maar het blijft mooi om te zien. Toen we thuis kwamen (in mijn appartement) heb ik lekker voor mijn moeder gekookt!

Woensdag 23 mei hadden we een BBQ bij onze huisbaas, iedereen was uitgenodigd. Het was erg gezellig en de huisbaas (Dimitri) stond achter de BBQ zijn best te doen om voor ons vlees en kip gaar te maken, dus dat was erg leuk. Mijn moeder mocht ook gezellig komen eten en de moeder en de vriend van Kelly ook (Kelly is mijn gezellige buurmeisje hier).

Maar het is niet alleen lang leven de lol hier, ook moet er gewerkt worden. Zoals het volgen van Griekse les. We krijgen veel grammatica, dat vind ik erg jammer. Want daar leren we niet veel van. Voor die 2 maanden dat we hier zijn vind ik het veel belangrijker om woorden en zinnen te leren i.p.v. grammatica. Dus we hebben nooit zo veel zin om naar Griekse les te gaan, maar we gaan natuurlijk wel gewoon want aan het eind krijgen we een examen. Als we woordjes te leren krijgen vind ik het erg leuk en interessant en kan ik dat gebruiken, zoals bijvoorbeeld op mijn stage daar kan ik het toepassen als ik met Griekse kinderen aan het praten ben (die niet zo goed Engels kunnen). Helaas krijgen we dat niet veel. Ach ja dan maar mezelf goed richten op de grammatica (Grieks grammatcia) want dat gaan we vast veel krijgen op ons examen.

Ik vermaak me hier nog steeds goed. Ik mis Nederland totaal niet, alleen wel mijn vrienden en familie natuurlijk en de optimel/melk want dat hebben ze hier nauwelijks. Dus het eerste wat ik ga doen als ik thuis kom is optimel of melk drinken! Haha

Nou dat was het weer! Groetjes!!!

  • 27 Mei 2012 - 17:28

    Marjo:

    heb gehoord dat je moeder weer veilig thuis is. nog een paar weekjes voor jou. geniet er maar lekker van en til maar niet te zwaar aan de griekse lessen. ook zonder grieks kan je verder door het leven. (tenzij je natuurlijk een griek opduikelt) groetjes

  • 28 Mei 2012 - 21:54

    Vandita:

    Joh, nog maar goed 2 weken en dan kom je alweer terug. Het zal wel weer gek zijn om in Nederland te zijn, want aan je verhalen te lezen heb je veelsteveel lol, haha!
    nog veel plezier en tot horens!! Kus Vanditaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 21870

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 16 Juni 2012

Studeren op Cyprus

Landen bezocht: