Aphrodite & Stage - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu Aphrodite & Stage - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

Aphrodite & Stage

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

10 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

Beste lezers,
Weer even een berichtje vanuit het Cyprus. Ik heb al een mooi bruin kleurtje gekregen! Heerlijk als je de warmte van de zon op je huid kan voelen.

Waar ik tegen aan loop in Cyprus is eigenlijk toch wel een beetje het vervoer, als je Nederland gewend bent is dit toch even anders. Je ziet nauwelijks fietsen, want ten eerste rijden ze hier links en ten tweede rijden ze hier echt mega hard, ook hebben ze hier geen zebra paden, dus oversteken is lastig. Als we naar onze stage lopen, moeten we dus altijd heel goed kijken willen we oversteken, want ze rijden hier als gekken! Best gevaarlijk dus, vandaar ook dat je geen kinderen op straat tegenkomt. En de bussen rijden altijd maar op bepaalde tijden en zondag rijden er bij ons in de buurt geen bussen. Laatst wilde ik op zondag naar het strand, de avond ervoor waren we uit geweest, rond een uur of 12 ’s ochtends werd ik wakker en rond half 1 a kwart voor 1 was ik klaar om naar het strand te gaan, maar de rest lag nog allemaal te pitten. Dus dacht ik nou dan ga ik vast alleen en dan kom ik de rest later wel tegen op het strand. Maarja er reden dus op zondag bij ons geen bussen, een taxi is erg prijzig als je alleen gaat en lopen is te ver ( zeker 45 minuten lopen) En een fiets heb ik ook niet. Tja dan zit er niks anders op dan wachten op de anderen. Sommige waren erg laat wakker, dus konden we pas na half 4 met de taxi naar het strand, beetje jammer. Dus het vervoer in Cyprus valt me wel erg tegen ja. Maar voor de rest vind ik Cyprus best leuk hoor haha, heerlijk weer. Vanuit ons appartement hebben we een mooi uitzicht, aan de ene kant op de bergen en aan de andere kant zie je de zee vanuit de verte. En natuurlijk hele mooi heldere blauwe zeeën en palmbomen!

Maandag 7 mei ben ik samen met mijn Spaanse huisgenoten naar de geboorteplaats van Aphrodite (goddin van de liefde) geweest, dat was op een heel mooi en romantisch strandje, echt een ontzettend mooie zee hadden ze daar, love it! Je kon er helemaal in kijken. Dus heb wat mooie plaatjes genomen.

Woensdag 9 mei heb ik op mijn stage de kinderen een voorlichting gegeven over de tandarts, Ik heb als eerst een rondje gedaan wie er weleens naar de tandarts was geweest en hoe ze dat ervaren hadden, de antwoorden waren wel grappig. Iemand zei dat de tandarts had gezegd dat ze niet te veel chocola mocht eten en een ander kind vertelde dat zijn moeder hem nooit meenam naar de tandarts. Daarna heb ik een boek voorgelezen “Going to the dentist” dat ging over een jongen die voor het eerst naar de tandarts ging en werd er uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren, ook stonden er foto’s in dat vonden de kinderen wel interessant. Daarna heb ik uitgelegd hoe vaak je jouw tanden moet poetsen en hoelang. Thuis heb ik nog kleren liggen van de tandarts en wat spulletjes, het was jammer dat ik die niet mee kon nemen aangezien mijn koffer al prop vol zat. Ik vond het erg leuk en interessant om de kinderen de voorlichting te geven!
Nou dit was het weer, groetjes!

  • 10 Mei 2012 - 12:32

    FREA:

    HOIN ANNEMARIE
    ZIET ER GOED UIT GENIET ER MAAR LEKEKR VAN HIER ECHT TE ERG HET WEER
    ALSMAAR REGEN EN NOG NIETS GEHAD
    IK NET TERUG VAN WEEKJE SPANJE MAAR DAAR ZELFS SLECHT WEER GEHAD
    JE MOEDER KOMT VLGDE WEEK DUS VEEL PLEIZIER SAMEN.
    EN BEN BEST BEETJE JALOERS DAT JE DAAR ZIT DAT HADDEN WIJ VROEGER NIET HOOR VAN DE MOOIE STAGEPLAATSEN DUS GENIET VAN ALLES HET IS ZO WEER OVER EN DAN ZIT JE WEER INAMBACHT

  • 10 Mei 2012 - 16:15

    Annemarie Zijderveld:

    Hoi Frea, wat vervelend voor jullie dat het zulk slecht weer is in NL. Ook jammer dat het in Spanje ook niet echt lekker was, dan denk je ik ga lekker naar Spanje weg van de regen en dan heb je daar ook regen. beetje teleurstellend. Ik ga zeker van Cyprus genieten en uiteraard van het weer! haha! Groetjes Annemarie

  • 10 Mei 2012 - 16:48

    Marjo:

    weer helemaal op de hoogte,
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 21926

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 16 Juni 2012

Studeren op Cyprus

Landen bezocht: