stage en griekse les! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu stage en griekse les! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

stage en griekse les!

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

25 April 2012 | Cyprus, Paphos

Hey Hey,
Maandag laatste vakantie dag, toen ben ik naar het strand geweest. Daphne en de rest van de mede studenten hadden geen zin om mee te gaan, of hadden andere dingen te doen. Dus toen dacht ik waarom ga ik niet alleen??? Want ik wil wel heel graag naar het strand! I love the beach! Dus ik de bus genomen naar het strand, eenmaal op het strand bleken er nog meer mensen alleen te zijn. Al gauw kwam ik in contact met een Rus, we hebben samen een potje getennist op het strand en aangezien hij niet zo goed Engels kon heb ik hem Engels geleerd, was erg grappig, wat heb ik gelachen om zijn uitspraak haha! Ook maakt hij muziek en had verschillende mondharmonica’s bij zich. We hebben samen muziek gemaakt, hij met zijn mondharmonica en ik met de samba, whahaa schaamde me kapot, maar ach wat kan mij het schelen dacht ik. Niemand kent me hier haha. De mensen om ons heen moesten ook wel een beetje lachen. Ach het was weer een leuk avontuur. Ik moet vaker alleen naar het strand gaan haaha.

Dinsdag was mijn eerste dag stage samen met Daphne op de montessori school in Paphos. De kinderen waren tussen de 2 en de 5 jaar oud. Echt van die schattige kindjes. Ook lekker vrolijk. Wat ook wel leuk was dat ze mijn naam snel kende en vaak riepen: Annemarie, en tegen hun ouders vertelde dat ze 2 nieuwe juffen hadden, Annemarie & Daphne. Leuk vind ik dat. Het geeft een fijn gevoel als de kinderen blij zijn dat je er bent. Omdat het een montessori onderwijs is mogen de kinderen zelf bepalen wat ze willen gaan doen. Je merkt wel dat ze hierdoor minder structuur hebben. In de tuin hebben ze een fruitboom, de kinderen mochten fruit plukken van de boom, dat vond ik wel een erg leuk idee, ook wisten ze precies welke ze wel mochten plukken en welke niet (nog niet rijp). Ook hebben we yoga gedaan met de kinderen, daar werden ze volgens de leidsters rustig van, dat was wel grappig om dat te zien. Er zijn ongeveer 27 kinderen en 3 leidsters en met ons erbij 5, dus dat is wel veel.

’s Avonds kregen we Griekse les ( voor maar liefst 3 uur achter elkaar ) Whooh echt lang! En het was best wel moeilijk hoor, met al die tekentjes en de uitspraak, poehee! Pittig hoor. Ik hoorde dat we er ook nog een soort van examen in moeten gaan doen, oei oei, dat gaat lastig worden denk ik. Maar goed opletten tijdens de les en goed leren.

Nou dat was het weer, het weer is nog steeds lekker zonnig gelukkig, love it!

  • 25 April 2012 - 18:27

    Marjo:

    waar is de Rus op de foto. Leuk dat je 1e stagedag zo goed verlopen is. De griekse les moet je maar niet al te serieus nemen lijkt me. Buiten Griekenland spreekt tenslotte niemand het. groetjes

  • 25 April 2012 - 19:08

    Vandiet:

    Haa Annemarietje,
    Wat leuk om te horen dat je stage leuk was! Haha, dat doet je goed, he!
    Haha, oe dat lijkt mij ook nog moeilijk hoor die Griekse lessen...
    Enne was die Rus een leuke knul... :P.

    Haha veel plezier verder enne leuke verhalen heb je op je blog staan.

    Liefs, Vandita

  • 25 April 2012 - 20:52

    Annemarie Zijderveld:

    Dank je! Als ik een toets Grieks moet maken moet ik er wel voor leren, maar zal het buiten Griekenland niet vaak hoeven te spreken denk ik ;) Nee de rus heb ik niet op de foto, helaas. haha.

  • 28 April 2012 - 13:26

    Arnolda:

    Als je de foto's van de school bekijkt,verschilt het niet zoveel van de school in nederland.Het ziet er gezellig uit.De griekse taal lijkt me ook erg lastig om te leren, is dat een cadeau van de organisatie?Heeft Daphne het ook naar haar zin?
    Groet, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 21922

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 16 Juni 2012

Studeren op Cyprus

Landen bezocht: