Koninginnedag - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu Koninginnedag - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

Koninginnedag

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

30 April 2012 | Cyprus, Paphos

Haai Haai,
Afgelopen weekend ben ik naar het strand geweest. Op vrijdag avond een terrasje gepakt met de meiden en zaterdag avond uit geweest met de meiden. We hebben eerst een lekkere cokctail gedronken en daarna hebben we karaoke gezongen, was erg leuk en grappig! Ook nog even een broodje gegeten bij de mannen van onze stage juffen (die runnen een eettent in het uitgaanscentrum van Paphos) dus dat was wel even gezellig. Om half 4 had ik het wel weer voorgezien, dus was gelukkig om 4 uur weer thuis, lekker mijn bed inkruipen. De volgende dag een dagje strand (voor de afwisseling wel weer een ander strand dan zaterdag) En ’s Avonds lekker uiteten geweest met Daphne, Dymphie, Esmeralda en Kelly, ik heb papat met souvlaki op, smaakte goed.

Maandag ochtend ging de wekker erg vroeg, een dagje stage stond er op de planning. Het was vandaag Koninginnedag, dus dat gingen we vieren op onze stage. Ik had leuke spelletjes georganiseerd en samen met Daphne heb ik die op onze stage uitgevoerd en natuurlijk de wangetjes van de kinderen beschildert met de Nederlandse vlag! Helemaal leuk!!! De kinderen waren ook erg enthousiast en nieuwsgierig, de meisjes wilde allemaal koningin zijn en wilde daarom graag dat ik lippenstift bij hen op deed haha. Bijna iedereen wilde vlaggetjes op zijn gezicht, dus dat vond ik wel erg leuk. Ook heb van de kindjes tekeningen gekregen, die hadden ze voor mij gemaakt, zo lief! Dan merk je wel dat je waardering krijgt. Ook vind ik het een leuke doelgroep omdat je gezellige gesprekjes met ze kan houden, ze begrijpen wat je zegt of aan ze vraagt (zelfs als ik Engels praat haha) En de waardering die je van ze krijgt via tekeningen, knuffels enzovoort. Super leuk vind ik dat! De spelletjes die Daphne en ik met ze gedaan hebben zijn ‘’Annemaria koekoek & zakdoekje leggen” En verder hebben we ze de kleuren van de Nederlandse vlag geleerd en van 1 t/m 10 tellen in het Nederlands. Ook kunnen we het goed vinden met de leidsters. We hebben trouwens stage van 8 uur ’s ochtends tot 1 uur ’s middags en soms tot half 2 in de middag, het verschilt een beetje, de ene keer zijn we vroeg klaar en de andere keer zijn we later klaar (ligt eraan wanneer de ouders van de kinderen komen). Het is 20 minuten lopen van ons appartement naar onze stageplek, dus zo hebben we sowieso 40 minuten per dag beweging en het is lekker weer, dus geen probleem vind ik.

’s Middags na onze stage hebben we boodschappen gedaan, pfff de boodschappen zijn hier echt duur, we vliegen door onze pot heen, dat is wel weer een nadeel. Gelukkig houdt Daphne van koken (ik hou er niet zo van, kost te veel tijd haha) dus zij maakt veel lekkere en ook wel gezonde dingen. Zij is hier de kookprinses en ik de schoonmaakprinses hihi. Ik vind het dan wel weer leuk om ontbijtjes te maken en lekkere desserts ( dat kan ik dan wel weer goed ). Nu druk aan verslagen werken. Volgende week zaterdag op jeepsafari, ben benieuwd! Heb er al zin in!

  • 30 April 2012 - 17:00

    Marjo:

    weer een gezellig verslag. ook hier is het vandaag prachtig weer
    groetjes

  • 30 April 2012 - 19:57

    Arnolda:

    Ver van huis en toch Koninginnedag vieren.Leuk om iets van je eigen cultuur over te brengen.Fijn dat alles zo goed gaat op de school.
    Groet, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 21924

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 16 Juni 2012

Studeren op Cyprus

Landen bezocht: