Van alles en nog wat - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

Lieve Lezers,
Wat ik afgelopen week meegemaakt hebt is als volgt: een paar dagen geleden werd ik wakker, ik draaide mij om en sta ik recht oog in oog met een enorme kakkerlak! Ook goedemorgen: Aaaaaaaahhhhhh!!! Je wilt niet weten hoe snel ik mijn bed uit was haha. Gelukkig sliep Daphne naast mij en hoorde mijn gegil en heeft heel dapper de kakkerlak gevangen en vernietigd met kakkerlakspree. Gelukkig hebben we er tot nu toe maar een gehad, even afkloppen natuurlijk.


Verder bevalt het appartement me nog erg goed, het is gezellig om met elkaar in een huis te wonen. Maar soms zou ik toch wel graag mijn eigen slaapkamer willen, nu deel ik mijn slaapkamer. En dat is soms wel lastig hoor, je moet vaak rekening houden met elkaar, als de een later gaat slapen dat je dan heel zachtjes bent en het licht uit doet (wat ik nog weleens wil vergeten) En daarnaast heb je helemaal geen priveplek in je huis. En het 24 uur op elkaars lip zitten zorgt nog weleens voor irritaties. De huiskamer, badkamer en de woonkamer vind ik prima om te delen en de woonkamer zelfs gezellig, lekker knus met z'n allen in de woonkamer!


Zaterdag 12 mei heb ik gevaren over de zee, kapitein Annemarie! Ook heb ik gesnorkeld en gezwommen in de zee, helaas zag ik niet heel veel indrukwekkends onder water, maar toch was het wel grappig. Ook heb ik in een donut (soort van bananenboot) gezeten achter de boot en met volle vaart over het water gegaan, dat was echt lachen!! Verder ben ik echt bruin geworden, heb nu echt een mooi bruin kleurtje!! En de zee leek wel een zwembad, zul helderwater was het! Toen ik terug kwam wilde ik geld pinnen voor iemand van onze groep die de bootexcursie had voorgeschoten voor ons allemaal, maar we waren in een andere omgeving dan waar ons appartement is. Dus ik wilde pinnen in het dorpje, krijg mijn geld uit de automaat, tel het na en stop het in mijn portemonnee, ik krijg het bonnetje, haal het ook uit de machine maar ik kom erachter dat ik mijn bankpasje helemaal niet gekregen heb, heh dat is gek! Blijkt die automaat gewoon mijn pasje te hebben ingeslikt!!! En natuurlijk is de bank die er achterzit dicht en ja hoor zitten we op 1,5 uur rijden van ons appartement, oeps wat nu??? Ik Angelos gebeld hij is ons contactpersoon hier we kunnen hem bellen als we in nood zitten of als we problemen hebben, dus ik dat gedaan natuurlijk. Heeft hij maandag 14 mei de bank gebeld en gevraagd of ze mijn pasje hebben, dat hadden ze gelukkig en die heeft de bank dus weer naar mij opgestuurd. Thanks Angelos! Nou voortaan ga ik dus alleen nog maar pinnen A als de bank die erachter zit open is! En B in de buurt van mijn appartement mocht het apparaat weer honger hebben en mijn pasje inslikken want dan kan ik gelijk actie ondernemen.


Dinsdag 15 mei (vandaag) heb ik Judith opgehaald van het vliegveld, ze komt gezellig een paar daagjes logeren! Joepie helemaal leuk! Samen bijgekletst en morgen zijn we van plan (als ik uit mijn stage kom en zij lekker uitgeslapen heeft) om eerst naar de haven te gaan, daar zit dokter fish, een winkeltje waar je kan gaan zitten en onder je is dan een soort van vissen aquarium met vissen erin en daar ga je dus met je voeten in (klinkt heel onlogisch haha) die sabbelen dan aan je voeten en eten geloof ik je eelt op waardoor je weer zachte voeten krijgt. Nou ik ben benieuwd, lijkt me toch wel een heel raar gevoel. Ik denk dat ik wel heel hard moet lachen. We zullen zien, wordt vervolgd!

  • 15 Mei 2012 - 21:04

    Papa:

    Hoi Annemarie,
    Fijn dat je je pas weer terug hebt. Leuk dat Judith er is; volgende week komt mama; je hebt het er maar druk mee.
    Ik hoop dat er geen kakkerlakken in het voetenbadje zitten in plaats van de visjes.
    Veel plezier samen; gr Papa

  • 16 Mei 2012 - 08:43

    Vandita:

    Haa annemarie.
    Haha, ja dan sta je toch ook even raar op je neus te kijken als je pas opeens word ingeslikt, maar gelukkig heb je hem weer anders zat je toch wel een beetje in de penari! :P
    Oee, cool dat rubbere bootje. Lijkt me wel een beetje griezelig, maar toch ook wel weer heel gaaf!
    Oo gezellig dat Judith vandaag komt, doe ze de groetjes van me en have fun. Nou ik kan je vertellen dat het gieren lachen en brullen is met de visjes. Ik heb het ook gedaan en ik vond het uiteindelijk heerlijk! M'n ma daarintegen die heeft het uigegild, moederdag cadeautje (A).
    O, en volgende week kwam je moeder toch ook.. Have fun met haar ;).
    Nog heel veel plezier daar enne ben benieuwd hoe je de vissies vond!
    Groetjes, Vandita

  • 17 Mei 2012 - 08:24

    Marjo:

    gelukkig dat alles goedgekomen is.
    geniet van al je visite. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 21923

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 16 Juni 2012

Studeren op Cyprus

Landen bezocht: