De Paphps 3 daagse! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu De Paphps 3 daagse! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Annemarie Zijderveld - WaarBenJij.nu

De Paphps 3 daagse!

Door: annemariezijderveld

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

20 April 2012 | Cyprus, Paphos

Deze week hebben we vrij/vakantie op Cyprus, a.s. dinsdag beginnen we met onze stage en krijgen we Griekse les.

Woensdag, Donderdag en vrijdag hebben we de Paphos 3 daagse gedaan. Wat inhield dat we 3 dagen zijn gaan lopen/wandelen naar verschillende dingen. Dus we zijn lekker sportief/actief geweest.Achja het verkeer is hier erg chaotisch en je hebt geen fietsbanen dus fietsen wordt dan lastig. En de bussen rijden nauwelijks en als ze rijden komen ze ook vaak te laat.De taxi is wel te doen qua prijs. Maar lopen is natuurlijk gezond, vandaar onze keuze.

Woensdag 18/04/12 zijn we lopend naar het (kiezel)strand gegaan (is ongeveer ruim een uur lopen en dat ook nog eens terug)Alleen was het bewolkt en best fris.Dus was er niet zo heel veel te doen, op de terugweg hebben we na al dat lopen een lekker ijsje verdient, mmm dat ging er goed in.

Donderdag 19/04/12 Vandaag zijn we lopend naar Paphos stad gegaan, ook ruim een uur lopen. Het weer was gelukkig beter, lekker temperatuurtje en een gezellig zonnetje erbij. We zijn verschillende winkeltjes in geweest en er was een overdekte markt, daar heb ik souvenirs en kaarten gekocht.Ook hebben Daphne en ik nog op een terrasje gezeten, we hadden uitzicht over de hele stad omdat het terras zich bevond op een berg. Daarna weer het hele end terug gelopen.

Vrijdag 20/04/12 vandaag zijn we naar de haven/boulevard gelopen, ook een behoorlijk stuk lopen, maar dat vonden wij als sportieve meiden natuurlijk niet erg. We hebben langs de boulevard gelopen en op terrasjes gezeten, even uitrusten na dat stuk lopen. Ook hebben we lekker van de zon genoten. En een slot bezocht aan de haven. Zo hebben we ook nog even cultuur gesnoven. En daarna weer het stuk terug gelopen. Helaas wel een beetje verbrand, oei.

Mijn bevindingen van Cyprus tot nu toe zijn goed. Later zal ik hier meer over vertellen. En met mijn Reismaatje Daphne (klasgenoot) klikt het gelukkig ook heel goed! We hebben veel de zelfde interesses en vullen elkaar goed aan :)Ook kunnen we het prima vinden met onze Spaanse huisgenootjes;)

• 20 April 2012 - 16:22

Marijke:

Hè meiden wat leuk om goeie berichten van jullie kant te horen... Ben jaloers ... Wij hebben het hier zo koud... Nou geniet er nog van en ik hoop dat de stage net zo goed bevalt als de rest van de reis .. pas goed op elkaar Xxxx

• 20 April 2012 - 17:07

Marjo:

ht klinkt allemaal goed. nog maar even genieten van het goede leven. volgende week dient de harde werkelijkheid zich aan.

• 20 April 2012 - 17:41

Jolanda:

Leuk! Zo te lezen vermaak jij je wel!

• 21 April 2012 - 08:00

Annemarie Zijderveld:

Ja inderdaad nog even vakantie, het is nu heerlijk weer. Volgende week beginnen met stage, ben erg benieuwd allemaal, heb er wel zin in hoor.

• 22 April 2012 - 08:53

Frea Bekkers:

he annemarie, had niet door dat het al zo snel was maar wil je nu toch ff heel veel plezier en studiegenot wensen.
    geniet ervan doe leuke nw indrukken op en de tijd vliegt om
    ik ga je zeker volgen. nogmaals veel plezier gr frea